16. aug. 2016

At leve med åbne øjne.

Observation:
Hvordan ser det sorgløse liv ud for mig. Lever jeg uden at se hvad der sker omkring mig, eller ser jeg måske så meget omkring mig, at jeg overser det, der er det vigtigste.
Jeg synes nogle gange at ting kommer ind fra siden, som et lyn fra en klar himmel, men ofte er der vel i virkeligheden tykke skyer, der viser at der er noget på vej, jeg har vel bare ikke altid set dem, fordi jeg kigger efter noget andet.
Jeg bliver her præsenteret for det, at Jesus skal komme igen og til den tid, skal jeg forhåbentlig ikke lige alt muligt andet først, men hvad med i dag, lever jeg ud fra den virkelighed jeg tror er gældende, at Jesus engang skal komme igen.

Handling:
Igen i dag er jeg udfordret til, at tænke og leve lidt mere langsigtet og til at være villig til overfor mennesker der spørger, at stå ved min tro på, at Jesus engang skal komme igen og at det, ikke alene, men også af denne grund, ikke er ligegyldigt hvordan vi lever.
Men at leve langsigtet betyder også for mig, at søge og leve aktivt i dag, udfra den virkelighed, at Gud allerede nu og her, har grebet ind.
Men jeg vil også lade være med, at fordømme mig selv, for alt det oprør jeg møder i meget eget sind og glæde mig over, at Gud netop kan møde mig på trods.

Lukas 17
31Den dag vil de, der opholder sig uden for deres hus, ikke have tid til at løbe ind for at pakke, og de, der arbejder i marken, vil ikke have tid til at løbe hjem og hente deres ejendele. 32Husk på, hvad der skete med Lots hustru! 33De, der klamrer sig til livet, vil miste det, men de, der er parat til at give afkald på deres jordiske liv, vil få det evige liv. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar