9. aug. 2016

Bedre frugter

Observation: Jeg kan få en hel masse her og nu, hvis jeg giver mig selv lov til at tænke kortsigtet, men er jeg klar til høste den langsigtede frugt af de valg jeg tager udfra mit kortsigtede perspektiv?

Handling: I dag vil jeg prøve, at tænke lidt længere over konsekvenserne af mine valg, i håb om at høste bedre frugter.


Lukas 15,11-16
Der var en mand, som havde to sønner. 12 En dag sagde den yngste søn til sin far: ‘Giv mig min del af arven nu!’ Faderen delte så, hvad han ejede, mellem de to sønner.
13Nogle dage senere samlede den yngste søn alle sine penge og rejste udenlands. Der soldede han hele sin formue op i et udsvævende liv, 14og da han ikke havde flere penge, begyndte vanskelighederne at melde sig. Der blev hungersnød i landet, og han sultede. 15Til sidst søgte han job hos en landmand, der sendte ham ud for at vogte grise på marken. 16Han drømte om at spise sig mæt i det, grisene åd, men ingen gav ham noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar