22. aug. 2016

På udkig trods omstændigheder

Observation:
Jeg kan have alle mulige omstændigheder imod mig. Jeg kan være for lille, for stor, for gammel eller for ung osv. De omstændigheder kan give mig et indtryk af hvad der er muligt for mig, men hvis jeg har en længsel efter at møde Gud, så kan jeg blive mødt i den længsel også selvom jeg tænker at det er helt umuligt.

Lukas 19
 3Han var ivrig efter at få et glimt af Jesus, men han var ikke ret høj og kunne ikke se noget for de mange mennesker. 4Derfor løb han i forvejen og klatrede op i et morbærfigentræ et sted, hvor Jesus helt sikkert ville komme forbi. 5Da Jesus nåede frem til træet, kiggede han op og sagde: “Skynd dig at komme ned, Zakæus! Gud vil, at jeg skal besøge dig i dag.”

Handling:
Jeg vil tro på at Gud er villig til at møde mig i dag og jeg vil selv være på udkig efter ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar