26. aug. 2011

Lydighed mod de udfordringer Jesus giver mig.

Det udfordrer mig, at når jeg læser evangelierne, så fristes jeg hver gang jeg møder en af Jesus befalinger til, straks at rette mit fokus mod nåden og dermed ikke tage befalingen til mig. Jeg giver med andre ord op på forhånd, i stedet for at tage udfordringen til mig. Hvis jeg ikke passer på kan jeg hurtigt komme til at misbruge Guds nåde, til ikke at følge efter ham.
I Apg 1,2: siges der at Jesus blev taget op til himlen, efter at han havde givet sine befalinger til apostlene, som han havde udvalgt.
Det var befalinger der blev givet, hvilket til enhver tid bør resulterer i lydighed.

I går var jeg til møde med tre fra Brønderslev, hvor vi delte vores fælles længsel efter, at holde hinanden fast i, ikke bare vores egen personlige vandring med Gud, men også i at vi vil arbejde på at holde os selv fast i det at vi er kaldet til at være i mission, i de fællesskaber vi er en del af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar