23. aug. 2011

Åndelige discipliner

For tiden tænker jeg en del over det med åndelige discipliner.
På den end side, så vil det moderne menneske jeg selv tænker jeg er gerne kunne sige, at det er noget gammeldags noget, det med at bruge åndelige discipliner i sin hverdag, men samtidig, så erkender jeg også at det rent faktisk hjælper mig.

Det er lidt ligesom at lære at løbe.. Jeg kan godt beslutte mig for at ville lære det, men hvis jeg ikke øver mig, så vedbliver det bare med at være en optimistisk ambition.

En af de ting jeg prøver at få indarbejdet i mit liv, er det at føre en åndelig dagbog, så jeg kan blive mere bevidst i min tænkning omkring min efterfølgelse af Jesus.

På det udadrettede plan har jeg her i sommers haft stor glæde af, at være en enkelt dag på Nibe festival, hvor jeg sammen med nogle andre efterfølgere af Jesus, snakkede med dem der ville snakke om Gud og bad for hvad de end måtte fejle.. Det var en rigtig god oplevelse også det at se at mennesker blev helbredt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar