29. aug. 2016

Penge og gavmildhed

Observation:
Har du nogensinde været tilskuer til andres gavmildhed. Hvis der er flere der er gavmilde, så kan du og jeg måske komme til, at vurdere om vi nu rent faktisk synes, at det er gavmildhed, det vi er vidner til.
Hvornår synes du at man er gavmild?
Nogle gange kan man blive bedt om at donerer penge til det ene eller det andet og det er jo ganske godt, men kan man kalde mig for gavmild, hvis det jeg giver, er så lidt, at det ikke for alvor påvirker min levestandard.

Lukas 21,1-4:
Mens Jesus sad i templets forgård og underviste, lagde han mærke til en del rige mennesker, der lagde deres gaver i templets indsamlingsbøsse. 2En fattig enke kom også forbi og lod to småmønter falde i. 3Da sagde Jesus til disciplene: “Så I den fattige enke dér? Det siger jeg jer: Hun gav mere end alle de andre. 4De gav af deres overflod, men hun gav simpelthen alt, hvad hun ejede og havde!”

Handling:
Jeg vil holde fast i, at der er enkelte ting, der skal være så vigtige for mig, at de ligefrem må påvirke min levestandard.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar