6. feb. 2018

Hvilken slags fedt sidder på dit hjerte?

Observation:
Vigtig information kan godt gå vores næse forbi og det kan ske af flere årsager.
- Hvis kilden til informationen ikke tilhører den gruppe jeg normalt er enig med, så kan det være jeg slet ikke hører den.
- Hvis jeg hører informationen, men uenigheder jeg har på andre områder støjer for meget, så jeg ikke kan tage imod.
- Hvis selve informationen konflikter med mine nuværende prioriteter, så jeg forsøger, at skubbe den til side.
- Hvis jeg har for travlt, "så jeg kun læser overskriften", men ikke lader det trænge ind.

Ofte er det mindre værdifulde ting, eller ligefrem værdiløse, der stjæler min opmærksomhed, så andet ikke kan trænge ind.

Jesus havde vigtig information til dem omkring ham, men til flere af dem der "lyttede", sagde han, at de led af følgende sygdomme:
- Fedt på hjertet = Der var noget der sikrede, at hans budskab ikke forvandlede deres hjerte!
- Tilstoppede ører = Der var måske for meget støj, til at de kunne fange hvad han sagde!
- Tillukkede øjne = Så de ikke kunne se betydningen/konsekvensen af hvad han sagde!

Troen på Gud fordre, at vi åbner vores øjne, ører og hjerte.

Det gælder både når vi ser på os selv, at vi så der ser hvad vi er værd!
Og når vi ser på dem vi færdes omkring, at vi anerkender deres værd!

Først der kan hjertet banke frit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar