12. aug. 2016

Tilgivelse og udfordring

Observation:
Når der er noget/nogen jeg er utilfreds med, så kan det være helt fantastisk at få lov til at sætte ord på det, især hvis jeg kan gøre det i en sammenhæng hvor jeg bliver bakket op i mine holdninger. Det betyder med andre ord, at hvis der er andre involveret og dermed delvist kilden til min frustration, så vil det typisk ikke være dem jeg vælger, at gå til, for her kan jeg jo risikere at forsvar eller sågar modangreb.
Den naturlige tendens vil altså for mig være, at gå behændigt udenom dem og finde nogen der vil være på "mit hold".

Lukas 17,3-4:
Pas derfor på, hvordan I lever! 
Hvis din ven forsynder sig imod dig, så konfronter ham med det. Hvis han hører på dig og beder om tilgivelse, så tilgiv ham. Selv hvis han forsynder sig syv gange om dagen, skal du tilgive ham, for så vidt han angrer og beder om tilgivelse.” 

Handling:
I lyset af disse vers ser jeg, at jeg må arbejde på hvem jeg vælger at gå til og at jeg skal være tålmodig, selvom det måske er flere gange om dagen, at jeg ender i den samme situation.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar