29. jan. 2021

En udfordrende og hjælpende bøn

 En af de vaner der igennem de sidste 6 år har været en udfordrende retningsgiver for mit liv, har været at bede denne bøn næsten dagligt.

Den er frit oversat efter John Wesleys Pagtsbøn og lyder således:

Jeg er ikke længere min egen, men din:

Sæt mig til hvad du vil, sæt mig sammen med hvem du vil; 

sæt mig til at gøre, sæt mig til at lide; 

lad mig arbejde for dig eller blive lagt til side for dig; 

blive ophøjet for dig, eller ydmyget for dig; 

Lad mig være ”fyldt”, lad mig være tømt; 

Lad mig have alle ting, lad mig have intet.

Jeg giver frivilligt og fra hjertet mit ”hele jeg” 

til rådighed for dig, efter dit ønske.

Og nu, vidunderlige og velsignede Gud, Fader, Søn og Helligånd, 

du er min, og jeg er din. Lad det være sådan.


Min oplevelse er, at denne bøn udfordrer hele min tilgang til livet, både min relation til Gud og min relation til mennesker.
Måske vil du også opleve, at den kan bringe nye farver til dit trosliv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar